Tuesday, 3 December 2013

Doa seorang wanita .

Ya Allah ,
aku memohon padaMu , 
temukanlah aku ,
dengan orang yang benar , 
benar-benar mencintai diriku , 

Ya Allah , 
aku tidak meminta lebih dariMu , 
cukuplah sekadar yang beriman , 
yang soleh , 
yang tidak mengingkari arahanMu ,
malah meninggalkannya , 
dan orang ,
yang melakukan perintahMu , 
sebagaimana disyariatkan . 

Ya Allah ,
pertemukanlah aku ,
dengan seseorang , 
yang lebih mencintai diriMu , 
daripada segalanya termasuk diriku , 
berikanlah aku suami yang bertanggungjawab ,
yang mampu menjadi imam kepadaku , 
suami yang boleh membimbingku kejalanMu , 
serta suami yang boleh menjadi bapa yang baik , 
kepada bakal anak-anakku . 

Ya Allah , 
perkenankanlah doaku ini , 
sesunggunya Engkau Yang Maha Pengasih 
dan Maha Penyayang .
Amin Ya Robbal Alamin .





                                                                                                                        - pinku - 

4 comments:

  1. Bagus..hmm..dah meningkat

    ReplyDelete
  2. aq tag ko! ^^ jemput join GA :))
    http://idahabdulrashid.blogspot.com/2013/12/the-button-giveaway-2013.html

    ReplyDelete