Saturday, 26 January 2013

** pinku day **

Assalamualaikum .. :D


        Kehidupan sebagai pelajar asrama dah bermula . Ramai yang kata tk best . Rasa nak hempukk je pakai batang kayu . Sebenarnya best duduk asrama ni . Banyak benefit yang kau dpt . Contohnya kau dapat uruskan masa dengan bijak , solat kau InsyaAllah tk akan tertinggal kecuali kau yang malas nak pergi surau . Masa lapang kau diisi dgn aktiviti yang menarik . Banyak lah benefit dia . Belum cuba belum tahu . Aku ni baru seminggu duduk asrama dah jatuh hati kat asrama tuh :) haha .


          Hari first rasa macam tk bermaya je . Malas-2 je nak pergi daftar . Daftar semua kena buat sendiri . Berdikari lah katekan ! Lepas dah daftar + tengok dorm , keluar kejap pergi makan . Habis makan , mak ngan ayah hantar asrama balik . Then , dieorg pun balik rumah . Eehh , nak bagitau ni , aku tk nangis tau . jangan nak memandai ckp aku ni cengeng ! Masuk asrama balik , tngok dah ada kelompok-2 kecil tngh berborak . aku ketinggalan =,= . Then , dduk kat sapa punya katil entah . dengar je lah dieorg berbual . yang aku dok tersenyum-senyum bila dieorg pandang aku . then , tetibe ada orang panggil aku join dieorg . aku pun pergilah . okay , happening gila group kiteorg . baru sekejap rasa macam dah kawan lama . memang macam famili dah aku tngok . First day memang lah penat . terkocoh-kocoh hidup kau rasa tk tenang tapi hari selepasnya memang best ! Percayalahh ... Tajuk aku kan tulis ' Pinku ' . That's is my nickname kat dalam dorm . hehe . budak dorm aku bagi . entah papeje dieorg letak nama aku pinku . lepas tu ada amir hatta (meta) dieorg ltk pinki sbb perangai die yang macam ke-girlan and sbb die pakai jam yang sejibik macam aku . haha . sengal je .


       Bila dah start aktiviti minggu silaturrahim , mmg best . Best sebab ramai senior yang cantik-2 . Aspura pulak ramai yg hensem-2 . haha . terpaku dibuatnya . Banyak aktiviti yg best . Paling tk buleh lupa masa menari Xi Chua Chua . memang ohsemm tarian tu . sampai aku 2 kali kena tarik naik pentas . semangat sangat nak buat . haha ! then , kiteorg dibahagi mengikut kumpulan . Aku dpt group 5 ! mmg happening group kiteorg dgn khadiran Akram , the Panda . fasi kiteorg pon sporting . thanks to bro hazim and sis rara sbb guide kiteorg sepanjang mnggu silaturrahim ni :) sayang korg XD .


     Pejam celik pejam celik , dah sampai hari Jumaat , semua budak form 4 tk sabar nak balik . aku pun dok terkocoh-kocoh susun baju dlm beg . padahal tk tau ape yg patut aku bawak balik . sumbatkan jelah selagi belum penuh beg tu . Paling tk leh lupa masa pagi khamis . masa tu MT panggil ada rocoll . kiteorg pon semua berlari-lari beratur dpn akak-2 MT ni . padan muka , kena tegur dgn akak MT .sedih hati aku . haha .  tapi dieorg tegur ada betulnya jugakk , kiteorg yang buat masalah . eeh , bukan aku . kawan-2 aku yea . hihi . ramai jugaklah kawan yang aku jumpa . Dorm aku je dah 20 org , kawan kelas dah ada 7 org . sume pompuan . lelaki aku tak tau kenapa dieorg tknak pilih perdagangan . ramai pilih LK . lantaklah sama dieorg . and ni antara kawan-2 aku yang aku ingat nama dieorg .


  Qalis ,, Nikky ,, Athirah ,, Izzati ,, Dayah ,, Wati ,, Pizah ,, Iman ,, Wani ,, Ayu ,, Zaza ,, Wawa ,, Atirah ,, Wani ,, Izz , Hasfa ,, Syakirah ,, Alfina ,, Hilwa ,, Mira ,, Nisa ,, Aqmal ,, Akram ,, Ghazi ,, Aimar ,, Adam ,, Ariff ,, Dayah DLL  ... .


P/S : rindu dgn EMITED , budak 4 sains , batch 97' SMKBJ , Batch 2009 Sk Tebong , Cikgu-2 and ramai            lagi . You all make my day feel happy :) I love you all :*
   



















1 comment:

  1. F1 ko pe cer??Selamat hari raya..eh..awoq tak nak follow blog sye eh..hahah

    ReplyDelete